top of page

השפעת אפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי על קבלת החלטות פיננסיות.

בעולם המודרני והמהיר בו אנו חיים, אפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי הפכו לכלי עבודה חיוני עבור אנשים פרטיים ובעלי עסקים כאחד. השאלה המתבקשת היא: האם כלים אלה משפרים באמת את היכולת לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר למשתמשים בהן?

מאמר זה יציג את הנקודות השונות בהתייחס לאפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי ויחשוף את הפוטנציאל שלהן ואת היכולת שלהן לספק תוצאות פיננסיות יעילות יותר על ידי שיפור ביכולת קבלת ההחלטות הכלכליות.


אפליקציות לניהול פיננסי, החל מאפליקציות לניהול תזרים חודשי ומעקב אחרי הוצאות, ועד לפלטפורמות לניהול השקעות, הפכו לכלים מהפכניים לניהול כספים. אחד מהיתרונות המרכזיים שלהן הוא היכולת לספק גישה למידע פיננסי ולהבין את התמונה הפיננסית של הפרט או של העסק באמצעות קבלת נתונים בזמן אמת. המשתמשים יכולים לנדוד בקלות בין צפייה בנתוני ההכנסות, ההוצאות ולראות את תמונת ההשקעות והחובות שלהם. בנוסף לכך, באמצעות הטכנולוגיה, המשתמשים יכולים לסדר לעצמם את הנתונים כך שיהיו נגישים וברורים יותר והם יכולים לקבוע החלטות שמבוססות על מידע פיננסי, יחד עם הצגה מקיפה של הסטטוס הפיננסי שלהם, כשהמידע זמין וקל להבנה. במצב זה, המשתמשים נמצאים במצב שבו הם יכולים לקבל החלטות כלכליות המתאימות ביותר לקידום מטרותיהם.


בנוסף, אפליקציות אלו כמעט תמיד משתמשות באלגוריתמים מתקדמים ולמידת מכונה כדי לנתח מידע פיננסי. הן יכולות לספק למשתמשים המלצות אישיות ותוצאות מותאמות אישית בהתבסס על דפוסי ההוצאה והמטרות הפיננסיות שאותן הם הגדירו. לדוגמה, אפליקציה ליצירת תקציב אישי עשויה להמליץ על דרכים להפחתת ההוצאות הלא נחוצות או להקצאת יותר משאבים לחסכונות או להשקעות. המלצות מסוג זה יכולות לתרום באופן משמעותי ולקדם החלטות שיובילו לצמיחה כלכלית של המשתמש והשגת מטרות כלכליות.


בנוסף, הטכנולוגיות הקיימות כיום בשוק שמאפשרות שיפור בניהול הפיננסי, מסייעות לעקוב ולנהל השקעות בצורה חלקה. לדוגמה, בתהליכי ייעוץ השקעות משתמשים לרוב באלגוריתמים ובמודלים שונים כדי לבנות ולנהל תיקי השקעות בהתאמה לרמת הסיכון הרצויה ולמטרות של המשקיעים. טכנולוגיות כאלה יכולות לעקוב באופן מתמיד אחר מצבי השוק ולהתאים את השינויים בתיקי ההשקעות לשינויים המתרחשים בזמן אמת בשוק. כך אפשר להפחית את ההשפעה של המרכיב הרגשי שלעיתים משפיע על משקיעים בתהליך קבלת ההחלטה. כתוצאה מכך, המשתמשים יכולים להשיג החלטות השקעה יותר יציבות ורציונליות יותר ובהתאמה מלאה למצב השוק העדכני.



עם זאת, חשוב להבין כי למרות היתרונות המשמעותיים שאפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי יכולות לספק, הן אינן פתרון כללי ומוחלט. היכולת של המשתמשים להשתמש בטכנולוגיות אלו בצורה אקטיבית ויעילה תלויה ביכולת הלמידה הפיננסית שלהם. אף אפליקציה פיננסית, מתקדמת ככל שתהיה, אינה יכולה להחליף את החשיבות של למידת יסודות פיננסיים.


בנוסף, נושא מרכזי שגורם לדאגה בקרב המתמשים הוא הדיון סביב רמת אבטחת המידע והפרטיות בתחום הטכנולוגיות והאפליקציות הפיננסיות. המשתמשים חייבים להיות זהירים כאשר הם משתפים מידע פיננסי רגיש עם אפליקציות אלו ועליהם לוודא שהם בוחרים פלטפורמות בטוחות ואמינות. בישראל ניתן לבדוק את איכות אבטחת המידע באמצעות ביקור באתר משרד המשפטים.


לסיכום, אפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי יש את הפוטנציאל לשפר באופן משמעותי את היכולת לקבל החלטות פיננסיות טובות יותר. הן מספקות גישה בזמן אמת למידע פיננסי, המלצות אישיות ואוטומציה של מגוון משימות פיננסיות. גם עסקים נהנים מניתוח פיננסי משופר ומדיווחים כלכליים בזמן אמת. בכל זאת, המשתמשים באמצעים אלו צריכים להשתמש בהם באחריות ולהיות מודעים לסיכוני אבטחת מידע ופרטיות פוטנציאליים.

לבסוף, אפליקציות וטכנולוגיות לניהול פיננסי יכולות לשרת ככלים מועילים לקבלת החלטות פיננסיות טובות יותר, אך הן צריכות להשלים ולא להחליף את החשיבות של למידת היסודות הפיננסיים ואת החובה להיות זהיר במהלך קבלת ההחלטות ולוודא את אמיתות הנתונים טרם קבלת ההחלטה.



מקורות:

Al-Blooshi, L., & Nobanee, H. (2020). Applications of artificial intelligence in financial management decisions: A mini-review. Available at SSRN 3540140.‏


Al-Dmour, R., Dawood, E. A. H., Al-Dmour, H., & Masa'deh, R. E. (2020). The effect of customer lifestyle patterns on the use of mobile banking applications in Jordan. International Journal of Electronic Marketing and Retailing, 11(3), 239-258.‏

ISO 690


Bhatt, V. (2021). An empirical study to evaluate factors affecting customer satisfaction on the adoption of Mobile Banking Track: Financial Management. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(10), 5354-5373.‏


Putra, Y. M. (2019). Analysis of factors affecting the interests of SMEs using accounting applications. Journal of Economics and Business, 2(3).‏





5 צפיות0 תגובות
bottom of page